جنگ همه جانبه اسرائیل و ایران:چگونه می تواند باشد؟

 


استریت تایمز: جنگ علنی بین اسرائیل و ایران یک احتمال واقعی و دوباره است. اسراییل خود را برای حمله ایران که وعده داده آماده می‌کند. حمله ای برای تلافی به قتل 31 جولای رئیس سیاسی گروه فلسطینی حماس در تهران .
درگیری بین اسرائیل و ایران دهه‌ها بود که در حالت غیز آشکار ادامه داشت و دو طرف عمدتاً بی سر و صدا و از سوی ایران، اغلب از طریق نیروهای نیابتی، به یکدیگر حمله می‌کردند.اما شروع جنگ بین اسرائیل و حماس مورد حمایت ایران در اکتبر 2023، خصومت ها را تسریع کرده است.

این دو کشور در ماه آوریل، زمانی که ایران حمله موشکی و پهپادی گسترده ای را به اسرائیل انجام داد، با یکدیگر آشکارا سرشاخ شدند. در حالی که حمله ایران خسارات  کمتری به بار آورد و حمله تلافی جویانه محدودتری را برانگیخت، نبرد تن به تن، اسرائیل و ایران را وارد مرحله خطرناک تری شد.

مقایسه توان نظامی اسرائیل و ایران چگونه است؟
نیروهای اسرائیل برتری تکنولوژیکی گسترده ای نسبت به ایران دارند. این امر تا حدودی به دلیل حمایت نظامی و مالی از سوی ایالات متحده است که مدت هاست به دنبال تضمین مزیت اسرائیل به عنوان بخشی از تعهد خود به امنیت این کشور یهودی بوده است.

به عنوان مثال، اسرائیل تنها کشوری در خاورمیانه است که تاکنون جت جنگنده F-35 لاکهید مارتین را خریداری کرده است.
اسرائیل همچنین به طور گسترده ای دارای تسلیحات هسته ای است، اگرچه هرگز به این توانایی اعتراف نکرده است.

در مقابل، تحریم‌ها و انزوای سیاسی دسترسی ایران به فناوری نظامی خارجی را مختل کرده است و ایران را به سمت توسعه سلاح‌های خود، از جمله موشک‌ها و پهپادهایی که در ماه آوریل علیه اسرائیل شلیک کرد، سوق داده است.
هواپیماهای جنگی ایران اکثراً مدل های قدیمی هستند که از قبل از انقلاب 1979 کشور به ارث رسیده اند. این کشور با خرید جت های روسی موافقت کرده است، اما مشخص نیست که آیا این هواپیماها تحویل داده شده اند یا خیر.
ایران مدت‌هاست که مظنون به استفاده از برنامه هسته‌ای خود برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای است، هرچند که داشتن چنین جاه‌طلبی را رد می‌کند.......

منبع و ادامه : استریت تایمز

نظرات

  1. به گزارش عصرایران، سایت خبری اسرائیلی "آی 24 نیوز" نوشت: موزه اسرائیل برای حفاظت از آثار مهم خود در برابر حمله احتمالی ایران گفت آنها را به انبارها منتقل می کند. موزه اسرائیل روز دوشنبه در بیانیه ای دلیل این اقدام را تعهد و مسئولیت در قبال مجموعه های خود به عنوان بخشی از آمادگی برای حمله ایران توضیح داد.

    موزه اسرائیل در بیانیه خود اضافه کرد: "موزه باز است. گالری‌ها و نمایشگاه‌های آن باز هستند و از حضور عموم مردم، استقبال می کنیم. مردم می‌توانند در ساعات کاری که از وب سایت موزه قابل دریافت است از این محل بازدید حضوری داشته باشند".

    پاسخحذف
  2. اگر ایران قبل از سه‌شنبه شب حمله خود به اسرائیل را آغاز کند، ممکن است برخی یهودیان بگویند که زمان حمله از حدود 2000 سال پیش تعیین شده بود.

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های پرطرفدار