آمریکا باید از روش اسرائیل در برخورد با ایران پیروی کند!

 


نشنال اینترست: سال‌هاست که موشک‌ها و پهپادهای ایران خاورمیانه و حتی به تازگی اوکراین را به وحشت انداخته‌ است .اما اسرائیل با حملات اخیر خود به چندین مرکز نظامی ایران، از جمله هدف قرار دادن نشست ایرانیان و سوری ها برای بحث در مورد تولید پهپاد در 19 فوریه، نشان داد که تنها کشوری ست که به طور مداوم و فعالانه با تهدیدات تهران بر علیه امنیت منطقه و جهان مقابله می کند. ایالات متحده باید در این باره مشوق اسرائیل باشد و از این گشور حمایت کند و حتی به این روند بپیوندد. شاید چنین کاری گام محکمی برای جلوگیری از انجام تروریسم و پیشبرد برنامه هسته ای ایران باشد.

 پهپادهای اسرائیلی بین 28 تا 30 ژانویه به سه هدف ایرانی حمله کردند: تاسیسات نظامی ایران در اصفهان در شب 28 ژانویه، دوم،  حمله در 29 ژانویه به کاروانی متشکل از شش کامیون مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب که گزارش شده حامل سلاح های ایرانی در امتداد مرز سوریه و عراق بودند. و مورد سوم حمله به رهبران شبه نظامی مورد حمایت ایران در سوریه در 30 ژانویه.

این حملات ادامه راهبرد اسرائیل برای مقابله مستقیم، عقب راندن و بازدارندگی از توسعه طلبی نظامی ایران است. از زمانی که اسرائیل «کمپین بین جنگ‌ها» را در سال 2015 آغاز کرد، حملات هوایی را برای کاهش توانایی‌های ایران و شبه‌نظامیان شریکش و جلوگیری از تکثیر سلاح‌هایب با دقت بالا توسط تهران آغاز کرده است. در زمان نخست‌وزیر سابق نفتالی بنت، اسرائیل «دکترین اختاپوس» را برای تحمیل هزینه‌های مستقیم بر ایران و همچنین شاخک‌های نیابتی رژیم در سراسر خاورمیانه به کار بست.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط موسسه یهودی امنیت ملی آمریکا، در هشت سال گذشته، نتایج مشهود رویکرد اسرائیل به بیش از 400 حمله هوایی بر علیه گسترش فعالیت نظامی منطقه‌ای ایران انجامید، از جمله 350 حمله در سوریه، بیش از 50 حمله در لبنان، چهار مورد در ایران و یک حمله در عراق خلاصه این گزارش هستند......

 

منبع و ادامه : نشنال اینترست

نظرات

پست‌های پرطرفدار