داستان واقعی مرگ مهسا امینی!

 

 تایمز: در حالی که ,ون گشت ارشاد در خیابان‌های شلوغ تهران در حال حرکت بود، مهسا امینی از دو مامور زن التماس کرد که او را رها کنند.
این دختر جوان 22 ساله دقایقی پیش در حالی که به همراه برادر نوجوان و دو پسر عمویش از ایستگاه مترو شهید حقانی خارج می شدند دستگیر شد. اگرچه امینی مانتو بلندی به تن داشت و روسری مشکی اش موهایش را می پوشاند، اما مأموران او را به دلیل پوشیدن لباس «نامناسب» بازداشت کردند.آنان به او گفتند که مهسا باید یک ساعت "آموزش حجاب" را طی کند. اما مهسا حرفشان را باور نکرد. در داخل ون  او فریاد می زد و التماس می کرد که آزادش کنند. او گفت «ما ، مال این شهر نیستیم ، ما جایی را نمی شناسیم ،برادرم از من کوچکتر است. او این شهر را هم نمی شناسد. ما گم می شویم.»
مهسا مجبور شد از جایش بلند شود اما یکی از مأموران او را گرفت و سپس مأموردیگری شروع کرد به کتک زدنش کرد و ضرباتی به سر او وارد کرد. کمتر از یک ساعت بعد، امینی در کلانتری به زمین می‌افتد و پس از تأخیر بسیار، با حال وخیم به بیمارستان منتقل می‌شود. مرگ او جرقه اعتراضاتی را در سراسر کشور برانگیخت که امروز نیز همچنان ادامه دارد و از زمان آغاز جمهوری اسلامی در سال 1979 به بزرگترین تهدید برای جمهوری اسلامی تبدیل شده است.
شش ماه پس از ماجرا، ما در حال انتشار تحقیقات پزشکی قانونی هستیم که شهادت ضرب و شتم در ون گشت ارشاد را فاش می کند، ادعایی که توسط امجد، پدر امینی و شاهدان  ماجرا تائید می شود. 
همچنین فاش شد که پلیس اخلاق در طی 45 دقیقه پس از به زمین افتادن این دختر، به عنوان «بازیگر بالیوود» تمسخرش می کرد. در نتیجه اعزام  وی برای مراقبت‌های پزشکی به تأخیر انداخته شد، در حالی که سایر زنان بازداشت‌شده از آنان التماس کردند که با پزشک تماس بگیرند. گزارش ما مفصل‌ترین گزارشی است که تاکنون از مرگ امینی منتشر شده است  و دروغ‌ها و ادعاهای رژیم درباره مرگ او را افشا می‌کند.
 مقامات ادعا کردند مهسا درست قبل از ساعت ۸ شب بیهوش شد و پس از آن بلافاصله با آمبولانس تماس گرفته شد. پلیس تهران در بیانیه‌ای که سه روز پس از دستگیری امینی منتشر شد، اتهامات ضرب و شتم امینی را «ادعای رسانه‌های متخاصم» خواند و ادعا کرد که او مشکلات پزشکی داشته و پس از «سکته قلبی» در بیمارستان تحت مراقبت قرار گرفته است.خانواده او به رغم فشار ماموران رژیم بیانیه پلیس تهران را تکذیب کردند و گفتند مهسا تا زمانی که او را داخل وانت پلیس کردند در سلامت کامل بود.
ساعت 18: سه شنبه 13 سپتامبر 2022، تهران
مهسا امینی اهل شهر سقز با اکثریت کُردنشین، در تعطیلات خود به همراه خانواده اش در تهران به سر می برد.بعدازظهر با برادرش کیارش 18 ساله و دو دختر عمویش با مترو به مرکز شهر می روند تا خرید کنند.مهسا یک روسری مشکی، یک مانتو بلند طرح دار مشکی و سفید و کفش های ورزشی سفید به تن داشت.
6 - 18:30: بازداشت
مهسا در نزدیکی ایستگاه مترو شهید حقانی توسط پلیس اخلاق ایران متوقف می شود. او را به همراه زنان دیگری که بازداشت شده اند، سوار ون می کنند. روی صندلی های عقب می نشینند. جلوی وانت دو افسر زن با چادرهای مشکی بلند و روسری هستند. در کابین راننده دو یا سه مرد مسلح به اسلحه و باتوم نشسته اند. حداقل یک سرباز در ون حضور دارد و بقیه اعضای پلیس اخلاق هستند.کیارش سعی می‌کند جلوی آنان را بگیرد که خواهرش را نبرند اما یکی از افسران مرد دست او را به پشت می‌چرخاند. او و پسرعموهایش با تاکسی به اداره پلیس می روند.
18:30 - 18:45: در مسیر کلانتری
مهسا را به کلانتری وزرا می برند که با ماشین 15 دقیقه فاصله دارد.افسران به او می گویند که او باید یک «آموزش حجاب» در کلانتری که حدود یک ساعت طول می کشد، طی کند.

منبع و ادامه : تایمز

نظرات

پست‌های پرطرفدار