غنی سازی اورانیوم بالای 60 درصد ایران می تواند سبب حمله اسرائیل شود!

 


اکسیوس: یک مقام ارشد اسرائیلی به آکسیوس گفت که اسرائیل به دولت بایدن و چندین کشور اروپایی گفته است که ایران وارد مرحله خطرناکیشده است و در صورت غنی‌سازی اورانیوم بالای 60 درصد، ایران، می‌تواند سبب حمله نظامی اسرائیل شود.
 به گفته مقامات اسرائیلی، این کشور به طور فزاینده ای در مورد پیشرفت برنامه هسته ای ایران نگران است، در ماه های اخیر تهدیدهای پنهان و عمومی خود را مبنی بر اقدام نظامی بر علیه تهران فزایش داده است تا در تلاشی آشکار برای بازدارندگی این کشور از تشدید برنامه هسته ای خود برآید.
بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از اواخر فوریه، ایران 87.5 کیلوگرم اورانیوم 60 درصد غنی شده جمع آوری کرده است. کارشناسان می گویند که اگر این اورانیوم تا درجه تسلیحات 90 درصد غنی شود، برای تولید حداقل یک بمب هسته ای کافی است.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به بررسی فعالیت‌های ایران در تاسیسات هسته‌ای زیرزمینی خود در فردو ادامه می‌دهد که شامل غنی‌سازی حداقل مقادیر کمی اورانیوم با خلوص 84 درصد می‌شود.
این مقام اسرائیلی گفت، با این حال، اسرائیل مقادیر اندک اورانیوم غنی شده با خلوص 84 درصد را چندان مهم نمی داند زیرا تهران هیچ یک از مواد را در آن سطح جمع آوری نکرده است.
یک مقام ارشد دفاعی ایالات متحده ماه گذشته به قانونگذاران گفت که ایران برای غنی سازی اورانیوم با درجه تسلیحات کافی برای ساخت یک بمب هسته ای تنها به 12 روز زمان نیاز دارد، اگرچه ایالات متحده همچنین معتقد نیست ایران تصمیمی برای از سرگیری برنامه تسلیحاتی خود داشته باشد. .
در پشت پرده این مقام ارشد اسرائیلی گفت: دولت اسرائیل در حال حاضر مانند نتانیاهو در سخنرانی خود در سازمان ملل در سپتامبر 2012 یک "خط قرمز" عمومی تعریف نمی کند.

این مقام افزود که اسرائیل نمی‌خواهد غنی‌سازی 90 درصد را به عنوان «خط قرمز» تعیین کند، زیرا مقامات معتقدند ایران احساس خواهد کرد که می‌تواند غنی‌سازی و انباشت اورانیوم را در سطحی کمتر از درجه تسلیحات دنبال کند.
این مقام اسرائیلی گفت: به همین دلیل است که اسرائیل به آمریکا و کشورهای اروپایی می‌گوید که هرگونه پیشرفت ایران در غنی‌سازی 60 درصد گامی است که می‌تواند موجب اقدام نظامی علیه برنامه هسته‌ای تهران شود.
به گفته یکی از مقامات ارشد اسرائیلی که اخیراً با خبرنگاران درباره چنین موضوعی صحبت کرده است، می گوید مقامات اسرائیلی معتقدند که پیام نتانیاهو در مورد این موضوع به مقامات ایرانی منتقل شده است. این مقام گفت: ایرانی‌ها موضع ما می‌دانند و این که خط قرمز ما کجاست.....

منبع و ادامه : اکسیوس

نظرات

پست‌های پرطرفدار