شیوه های جدیدی رژیم برای سرکوب زنان بی حجاب!

 


میدل ایست آی: استراتژی جدید رژیم شامل محرومیت از خدمات زنان بی حجاب در فرودگاه ها و رستوران ها، خدمات آموزشی، مسدود کردن خطوط تلفن و استفاده از دوربین های مداربسته است.

 شهر مذهبی مشهد، به عنوان سنگر اصولگرایان شناخته می شود. در شهرک ایران شاندیز، نزدیک مشهد، مردی وارد مغازه ای شد و دو زن بی حجاب را دید. او از دیدن زنانی که قوانین پوشش اسلامی را رعایت نمی کردندخشمگین شد و به سمت آنان ماست پرتاب کرد و این دو زن را شوکه کرد.ساعاتی بعد مشخص شد که مهاجم یک مداح مذهبی ست.

این حادثه که در 31 مارس رخ داد، آخرین مورد از مجموعه تحولاتی است که بار دیگر تنش ها را در ایران در مورد موضوع حجاب اجباری افزایش داده است، چرا که بسیاری از زنان جوان همچنان به سرپیچی از حجاب به عنوان بخشی از قوانین اسلامی کشور ادامه می دهند.ایرانیان بسیاری، از این حمله در شبکه های اجتماعی انتقاد کردند و چنین برخوردی را یک "خطر" مهم خواندند که باید به آن توجه شود. 

احسان علیخانی مجری محبوب تلویزیون با اشاره به خطر اسید پاشی گفت: مردم باید قدردان باشند که در این مورد فقط ماست به کار گرفته شد. وی افزود: اگر با چنین اقداماتی برخورد قاطع نشود، می تواند در کشور آشوب ایجاد کند.
علیخانی تاکید کرد که این حادثه "کوچک ترین نتیجه" "خشونت" است که عمیقاً ریشه در اظهارات برخی تندروها بر علیه زنان جوانی دارد که بی حجابی را انتخاب می کنند.
محسن برهانی، کارشناس حقوقی ، در واکنش به این حمله، در توییتر نوشت که هرگونه اقدامی فراتر از اظهارات شفاهی علیه این زنان غیرقانونی و جرم است و افزود که در چنین شرایطی طبق قانون «حق دفاع مشروع» وجود دارد.
اما با کمال تعجب، حتی برخی از محافظه کاران نیز علیه این حمله صحبت کرده اند.حسن عاملی امام جمعه شهرستان اردبیل با بیان اینکه این حرکت نادرست نباید با دین همراه شود گفت: دین به شما نمی گوید چنین برخوردی داشته باشید .....

منبع و ادامه : میدل ایست آی

نظرات

ارسال یک نظر

پست‌های پرطرفدار