سراب دستیابی به توافق هسته ای با ایران!

 


نشنال اینترست:هفتمین دور مذاکرات هسته ای با ایران هفته گذشته شکست خورد. الگوی شکست ها، علیرغم ژست آخرین لحظه تهران، نشان می دهد که باور به یک معامله جدی از سوی رژیم ایران با غرب برای دستیابی به یک توافق، ساده لوحانه است . آنچه گذشته است، مقدمه است: تهران هرگز موافقت نخواهد کرد که فعالیت های توسعه سلاح های هسته ای خود را کنار بگذارد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، با تأکید بر حس بدبینی فزاینده، اعلام کرد که «به نظر نمی رسد ایران در حال حاضر برای بازگشت به تعهدات خود جدی باشد». آلمان افزود: این امر غیرقابل قبول است که ایران به همزمان با مذاکره، ظرفیت هسته‌ای خود را ارتقا دهد.
در همین حال، مقامات رژیم ایران همچنان به گفتار اعتراض آمیز خود ادامه می دهند. قاسم محبعلی، مدیرکل سابق خاورمیانه وزارت امور خارجه ایران، در مصاحبه‌ای گفت که این رژیم به توسعه قابلیت‌های هسته‌ای خود «بر اساس نیازهای خود» ادامه خواهد داد. ایران احتمالاً به مسیری به سوی «نقطه بی بازگشت» راه خود را  ادامه می‌دهد و این روند را تا زمانی که به تمام فناوری مورد نیاز برای تولید سلاح‌های هسته‌ای و غنی‌سازی اورانیوم با خلوص 90 درصد دست یابد ، ادامه می دهد.

علی خامنه ای در یک سخنرانی در اردیبهشت 1398 گفت: «من بارها گفته ام که به ظهور یک دولت جوان و حزب اللهی ایمان دارم و به آن امیدوار هستم. این احساسات اساس استراتژی خامنه ای را تشکیل می دهد. به همین دلیل در انتخابات ریاست جمهوری 2021 تمامی نامزدهای جدی نظام رد صلاحیت شدند تا زمینه ساز صعود ابراهیم رئیسی شود. در رفتار ی شگفت‌انگیز، حتی رئیس سابق مجلس و مشاور خود خامنه‌ای نیز رد صلاحیت شدند تا راه را برای دولت «حزب‌اللهی» هموار کنند.
در اصطلاح خامنه ای، حزب اللهی فقط به معنای قوه مجریه ای ست که به طور کامل و تسلیم ناپذیر مطیع او باشد.
با این حال، خامنه‌ای رئیسی را تنها به این دلیل انتخاب نکرد که چاره دیگری نداشت. از سال 2018 تاکنون چندین خیزش مهم در ایران رخ داده است و وضعیت اجتماعی-اقتصادی در عمل همچنان رو به وخامت می رود و نشان از ناآرامی‌های اجتماعی دیگری در آینده دارد.....



منبع و ادامه :نشنال اینترست

نظرات

پست‌های پرطرفدار