آخرین ساعات سفر مرگبار مهاجران در کانال وحشت !

 


بی بی سی:در آب‌های سرد دریای مانش , گروهی از مردان , زنان و کودکان در حال عبور آب هستند.آنان دست های یکدیگر را نگه می‌دارند تا شناور بمانند .
برخی با تلفن های همراه شان تلاش می کنند با امدادگران تماس بگیرند. اما موبایل ها شان  قبل از اینکه بتواند لوکیشنی بفرستد، از دسترس خارج می شود.قایقی كه سوار آن هستند و اميد داشتند با آن به سواحل انگليس برسند، موتورش خراب شد و وزش باد نیز رو به فروکش است.یکی از اعضای گروه موفق به ارسال پیام صوتی برای خانواده اش می شود.

ما هنوز در دریای بین بریتانیا و فرانسه هستیم. ما مطمئن نیستیم که کسی[برای نجات ما] می آید.
تنها چند ساعت بعد، همه این افراد به جز دو نفر از 30 نفر جان خود را از دست دادند.این بدترین غرق شدن مهاجران در کانال مانش در نوع خود بود.
23 نوامبر : حرکت به سمت بریتانیا
با فرا رسیدن غروب، هادیه رزگار، حسین 22 ساله، خواهر هفت ساله اش هستی، برادر مبین 16 ساله، و مادر کژال، 46 ساله، وسایل خود را با هم در کمپ موقت در گراندی سینته جمع می کنند. اینجا جایی ست که چند هفته ای در آنجا اقامت داشته اند.
آنان خسته و ترسیده اند. پلیس فرانسه اخیرا این کمپ موقت را برچیده و  ساکنان آن را بیرون کرده است. پلیس همچنین چادر و پناهگاه  خانواده را ویران کرده است. اینک خانواده ناامید از رسیدن به بستگان خود در بریتانیا هستند.

برای پیوستن به بستگان در بریتانیا آنان باید شجاعانه دل به 'مسیر مرگ' در کانال مانش بزنند و به قاچاقچیان پول بدهند تا آنها را با قایق های بادی کوچک و ارزان به بریتانیا برسانند.

در حالی که صخره های سفید دوور از برخی از این خط ساحلی در یک روز صاف قابل مشاهده است اما این گذرگاه مملو از خطر است. اینجا یکی از شلوغ ترین خطوط کشتیرانی جهان است و کسانی که از آن عبور می کنند باید از سرمای شدید هوا و آب و همچنین جریان های خطرناک عبور کنند. 

هادیه و خانواده‌اش پیشتر سه بار تلاش کردند تا از این کانال عبور کنند. یک بار پلیس آنها را به عقب برگرداند، یک بار سوخت آنها تمام شد و در تلاش سوم موتور قایق از کار افتاد.اما رویاهای هادیه برای پزشک شدن او و خانواده اش را به جلو هل می دهد......

منبع و ادامه :بی بی سی

نظرات

پست‌های پرطرفدار