در دام پوتین نیفتید!

 


پولیتیکو:کاجا کالاس، نخست وزیر استونی، پیش از دو نشست کلیدی درباره روابط این اتحادیه با همسایگانش هشدار داد که فشار نظامی روسیه نمی تواند بر کشورهایی که امکان پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو را دارند تأثیر بگذارد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، با جمع آوری نیرو در مرز اوکراین، و سپس پیشنهاد به ناتو برای لغو تعهد سال 2008 به اوکراین و گرجستان مبنی بر اینکه روزی این کشورها به عضویت این پیمان در خواهند آمد  «در تلاش است تا خود را به عنوان راه حلی برای این مشکل معرفی کند. او خود را به عنوان راه حل این مشکل خلق کرده است. و من فکر می کنم که ما نباید در این دام بیفتیم.

کالاس که کشور 1.3 میلیون نفری اش هم مرز با روسیه است، گفت: «فکر نمی‌کنم روسیه حق داشته باشد درباره اینکه چه کسی حق عضویت در اتحادیه اروپا یا ناتو را دارد ندارد، چیزی بگوید. مشکلات با روسیه در دستور کار دو نشست سطح بالا در این هفته قرار دارد. روز چهارشنبه، این ششمین نشست سران که در آن اتحادیه اروپا با تعدادی از همسایگان خود از جمله اوکراین دیدار خواهد کرد.در ایت دیدار ارمنستان، آذربایجان، گرجستان و مولداوی نیز شرکت می کنند (بلاروس در ژوئن گذشته مشارکت خود را در پی تحریم های اعمال شده توسط بلوک پس از انتخابات مورد مناقشه به حالت تعلیق درآورد)......

منبع و ادامه:پولیتیکو

نظرات

پست‌های پرطرفدار