مسیر ناهموار و ده ساله کیم جونگ اون به سمت قدرت !

 


نشنال اینترست:یک دهه پیش رهبر عزیز کیم جونگ ایل در هفتاد سالگی درگذشت. اگرچه جمهوری دموکراتیک خلق کره در طول شصت و سه سال عمر خود از چالش های بسیاری جان سالم به در برده بود، اما آینده آن چندان مطمئن نیست.
پسر بیست و هفت ساله کیم، کیم جونگ اون، جانشین بزرگ فرضی او بود. کره شمالی بیشتر عمر خود را در انزوا با دوستان اندک خویش سپری کرده است و تنها با چند متحد بی میل و رغبت، به ویژه جمهوری خلق چین سر کرده است و چین نیز این روزها به طور قابل توجهی روابط گرمی با کره جنوبی برقرار کرده است.
برتری نظامی متعارف کره شمالی با افزایش توسعه جمهوری کره کاهش یافت. با این حال، تلاش پیونگ یانگ برای دستیابی و گسترش تسلیحات هسته ای، آن را در تضاد و تقابل با چین و همچنین ایالات متحده قرار می دهد. تلاش برای ترور رئیس جمهور جمهوری کره در سال 1983 با بمب گذاری در رانگون، برمه، اعتبار کره شمالی را در میان کشورهای غیرمتعهد جهان سوم از بین برد. روابطی که کیم ایل سونگ با کشورهای غیرمتعهد برقرار کرده بود و برای او به عنوان بنیانگذار این کشور از اولویت قرار داده بود.
 در سال های اولیه، کره شمالی در دهه 1960 از نظر اقتصادی از کره جنوبی عقب افتاد و این شکاف همچنان رو به افزایش گذاشت. قحطی ویرانگر در اواسط تا اواخر دهه 1990 باعث مرگ صدها هزار نفر شد. پیونگ یانگ با رد بدهی های خارجی، اعتبار بین المللی ندارد . با افزایش فرارها و نفوذ فناوری ها به شمال، مردم کره شمالی به طور فزاینده ای متوجه شدند که در جایی غیر از بهشت ​​زندگی می کنند.
با این حال، امروز کیم همچنان در راس قدرت است. کشور او همچنان باثبات به نظر می رسد. و در حالی که آینده کره شمالی مملو از چالش‌ها است، اما هیچ دلیلی برای پیش‌بینی فروپاشی زودهنگام سلسله کیم یا کره شمالی وجود ندارد.
رهبری کیم تاثیر زیادی بر کشورش داشته است. در دوران او برخی تغییرات بزرگ و هم تغییرات خرد متعارف تسریع شد. این ترکیب، ترکیبی چالش برانگیز را ایجاد می کند.
این خاندان هنوز بر همه چیز حکمرانی می کند. کیم ایل سونگ سال ها طول کشید تا کیم جونگ ایل را در نردبان رهبری بالا برد و اطمینان داد که کیم فیلس به تاج و تخت کمونیستی می رسد. کیم جونگ ایل زمان بسیار کمتری برای آموزش کیم جونگ اون داشت،....

نظرات

پست‌های پرطرفدار