پناهندگان سوری با وجود داشتن ویزا از بلاروس، بازگردانده می شوند!

 


آلمانیتور:بلاروس دو گزینه پیش پای سوری ها گذاشت: عبور از مرز به سمت لهستان یا اخراج.

اولین پروازی که مهاجران سوری را به خانه آورد در 8 دسامبر از بلاروس وارد شد و با توجه به اطلاعاتی که برخی از آنان در فرودگاه بین المللی دمشق داشتند ، نگرانی ها را در مورد سرنوشت مهاجران سوری افزایش داد.

بر اساس گزارش‌ها، سرویس‌های اطلاعاتی رژیم سوریه از برخی مهاجران بازگشته از بلاروس بازجویی کرد و از آنان خواست تا چند روز بعد برای تحقیقات بیشتر بازگردند. همچنین مدارک سفر این مهاجران کشف و ضبط شد.

نزدیک به 100 نفر سوری که در مرز بلاروس لهستان سرگردان بودند، با پروازی که توسط خطوط هوایی چم وینگز انجام شد به سوریه بازگردانده شدن.این اتفاق پس از تصمیم مقامات بلاروس برای اخراج همه پناهندگانی که به دنبال عبور از لهستان بودند، رخ داد
روزنامه نوایا گازتا روسیه گزارش داد که نیروهای مسلح بلاروس به مهاجران سوری که در مرز با لهستان گیر افتاده بودند گفتند که باید ظرف سه روز از مرز به سمت اروپا عبور کنند یا به دمشق برگردانده می شوند. در این گزارش آمده که 54 مهاجر از استان ادلب در میان مهاجران سوری هستند و این یعنی که در صورت بازگرداندن این افراد به مناطق تحت کنترل رژیم بشار اسد، جان آنان در خطر خواهد بود. 

این گزارش حاکی از آن است که نیروهای امنیتی بلاروس آگاه هستند که رژیم از بازگشت سوری هایی که به اروپا گریخته اند استقبال نمی کند و آنان را دشمن خود می داند. این گزارش تاکید کرد که «همه می‌دانند که این افراد نمی‌توانند به خانه برگردند. با بازگشت آنان یا زندانی خواهند شد یا در آنجا خواهند مرد.»

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس متهم به ایجاد عمدی یک بحران جدید پناهجویان در اروپا است و اتحادیه اروپا لوکاشنکو را مسئول تشدید تنش در مرز لهستان با بلاروس می داند. لهستان و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا، رهبری بلاروس را به فریب افرادی که قصد سفر به اتحادیه اروپا را دارند و آوردن این افراد به مرزها ،به منظور تلافی  تحریم های اتحادیه اروپا برعلیه این کشور متهم می کند......

منبع و ادامه :آلمانیتور

نظرات

پست‌های پرطرفدار