هزینه میلیاردی مقابله با حمله یک شبه ایران، برای اسرائیل !

 


میدل ایست مانیتور: به گزارش خبرگزاری آناتولی، رسانه‌های اسرائیلی روز یکشنبه گزارش دادند که رهگیری ده‌ها موشک و پهپاد ایرانی توسط اسرائیل در یک شب تا 5 میلیارد شیکل (1.35 میلیارد دلار) برای تل‌آویو هزینه در بر داشت.
روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از بریگ. ژنرال رام امیناخ، مشاور مالی سابق رئیس ستاد ارتش اسرائیل، گفت که "هزینه دفاع شب گذشته بین 4 تا 5 میلیارد مثقال (1.08 تا 1.35 میلیارد دلار) برآورد شده است.وی گفت: من فقط در مورد رهگیری آنچه ایرانی ها پرتاب کردند صحبت می کنم و نه صدماتی که به بار آمد.
امیناچ گفت: یک موشک «پیکان» که برای رهگیری موشک بالستیک ایرانی استفاده می‌شود، ۳.۵ میلیون دلار و هزینه یک موشک «عصای جادویی» یک میلیون دلار است، علاوه بر انواع هواپیماها نیز در رهگیری پهپادهای ایرانی شرکت داشتند.
پیشتر روزنامه اسرائیلی هاآرتص روز یکشنبه به نقل از دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حدود 350 موشک و پهپاد از ایران به سمت اسرائیل شلیک شد که اکثر آنها رهگیری شدند.

وی تأیید کرد که آسیب جزئی در پایگاه هوایی نواتیم در بئرشبه رخ داده است در حالی که "99 "99٪ از تهدیدات علیه اسرائیل رهگیری شد."همچنین وی افزود: 25 فروند از 30 موشک کروز رهگیری شد و از بیش از 120 موشک بالستیک شلیک شد که تنها تعدادی از آنها به خاک اسرائیل نفوذ کرده و در پایگاه هوایی نواتیم فرود آمدند.

هاگری خاطرنشان کرد: تلاش ایران برای از بین بردن توان نیروی هوایی اسرائیل شکست خورده است و پایگاه نواتیم به فعالیت خود ادامه می دهد.وی گفت: علاوه بر پرتاب‌ها از ایران، موشک‌ها و پهپادهایی هم از  لبنان، عراق و یمن نیز پرتاب شدند.

ایران روز شنبه در تلافی حمله هوایی 1 آوریل به تأسیسات دیپلماتیک خود در پایتخت سوریه، یک حمله هوایی بر علیه اسرائیل انجام داد. در حمله اسرائیل حداقل هفت تن از اعضای سپاه پاسداران انقلاب از جمله دو افسر ارشد کشته شدند....


 

منبع و ادامه : میدل ایست مانیتور

نظرات

  1. مخصوصا که الان در انتقام سخت در بین علامه های جدی و وزین بسیار اختلاف است بهترین زمان برای انهدام سخت آخوند است.
    حضرت آقا اولین باری است که در دعا های خود دعا کرد خودش هم شهید شود !
    این یعنی غزل خداحافظی
    اگر اسراییل بداند که چقدر آقای خامنه ای مستجاب الدعوه است فرصت را غنیمت میشمارد

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های پرطرفدار