حمله ایران به اسرائیل انجام شد، حالا چه می شود؟

 


نشنال اینترست: حمله ایران به اسرائیل با بیش از 170 پهپاد و 120 موشک بالستیک، بزرگترین حمله هوایی است که تهران تا کنون علیه این دولت یهود انجام داده است.

پیش از این، ایران از نیروهای نیابتی، از جمله حماس در غزه، حزب‌الله در لبنان، و شورشیان حوثی در یمن برای پرتاب موشک به خانه‌ها و کشتی‌های اسرائیلی استفاده می‌کرد. اکنون، ایران مستقیماً حمله می‌کند و به مکان‌های نظامی محافظت‌شده‌تر حمله می‌کند.ایران از یک خط قرمز عبور کرده است و پاسخ اسرائیل و آمریکا ضروری ست. جمهوری اسلامی آشکارا در حال جنگ است اما ما نباید جنگی را که آنها می خواهند راه بیاندازند ، ادامه دهیم.
 مایک ترنر، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با ان‌بی‌سی  گفت: «مطمئناً، این یک بحران است».

اسراییل هم نیز اکنون قول پاسخ داده است. بنی گانتز، وزیر کابینه جنگ، روز یکشنبه گفت: ما «ایران به روش و زمان مناسبی بهای کارش را خواهد پرداخت».
اسرائیل انتظار حملات بیشتری را دارد.بنابراین برای محافظت بهتر از  غیرنظامیان، مدارس سراسر کشور را تعطیل کرد.جهان فاصله اندکی با جنگ علنی بین اسرائیل و ایران فاصله دارد، جنگی که سپس کشورهای عربی و سپس ایالات متحده را درگیر خواهد کرد. 

بیایید به آشوب پیش رو با دقت نگاه کنیم. با شروع جنگ، قیمت نفت و گاز صعود خواهد کرد، اقتصاد ایالات متحده متلاطم می شود و رقابت ریاست جمهوری ایالات متحده به چالش کشیده می شود. امسال بریتانیا و دیگر متحدان ناتو  نیز انتخابات در پیش دارند.
در همین حال، با پرت شدن تمرکز آمریکا و ناتو، روسیه در اوکراین دست آزاد خواهد داشت و چین می‌تواند با خیال راحت‌تر به تایوان، خانه بزرگ‌ترین تولیدکننده نیمه‌رساناهای جهان، حمله کند. بدون نفت و چیپس، آمریکا دیگر «رهبر جهان آزاد» نیست، بلکه اسیر هوس‌های دیکتاتورها در تهران و جاهای دیگر است.....

منبع و ادامه : نشنال اینترست

نظرات

  1. ناوهای جنگی نیروی دریایی ایالات متحده شرکت‌کننده در عملیات دفاع از اسرائیل در بامداد یکشنبه در برابر موشک‌های سپاه پاسداران، برای اولین‌بار از سامانه موشکی ریم‌ــ۱۶۱ استاندارد ۳، معروف به اس‌ام‌ــ۳ استفاده کرده‌اند.

    پاسخحذف
  2. هیچی هیچ غلطی نمیتونه بکنه اسی

    پاسخحذف
  3. چه میشود که دهنه ما صاف میشود با گرانی

    پاسخحذف
  4. اقا جان بخدا اینا همه سیاسته دوتا این میزنه یکی اون تمام

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های پرطرفدار