نقش سوریه در حمله اسرائیل به کنسولگری ایران!

 


گاردین : حمله گسترده ایران به اسرائیل خسارات نسبتا کمی پشت سر گذاشته شد ، اما نشان دهنده تحولی مهم در درگیری بین دو دشمن است.جنگی که مدت‌هاست از طریق نیابت‌ها، ترورها و حملات دور از خاک اسرائیل - اغلب در کشورهای ثالث - انجام شده است، اینک آشکار شده است.

در حالی که مقامات ارشد اسرائیلی حمله این هفته ایران را به عنوان «افشای چهره واقعی» تهران توصیف می‌کنند، واقعیت این است که علت چنین حمله ای در واقع حمله اولیه اسرائیل به مجتمع دیپلماتیک ایران در سوریه بود که در طی آن‌ها دو ژنرال ارشد ایرانی را کشته شدند.

پس از سال‌ها که هر دو طرف در چارچوب مجموعه‌ای از «قوانین» عمدتاً اعلام‌نشده عمل می‌کردند، اسرائیل از تمام خطوط قرمز عبور کرد و به مکانی حمله کرد که تهران معتقد است حمله به خاک این کشور محسوب می شود.

یاگیل لوی، استاد جامعه‌شناسی نظامی در دانشگاه آزاد اسرائیل گفت: «اسرائیل در ترور ژنرال ایرانی، آن هم در یک مکان دیپلماتیک،زیاده روی کرده است.«اسرائیل هر زمان که احساس کنند اطلاعات و فرصت مناسب و سیستم‌های تسلیحاتی در دسترس دارد اسرائیل حمله می‌کند.»
 
 

منبع و ادامه :گاردین

نظرات

  1. سوریه در حد ایران نیست که نقشی داشته باشه

    پاسخحذف
  2. بعد ایران به سوریه کلی کمک کرده از داعش بگیر تا مشکلات داخلی

    پاسخحذف
  3. از نظر اوروپایی ها خاورمیانه در حال زیر سازی جنگ است اما چنین چیزی واقعیت ندارد

    پاسخحذف
  4. نظر من این است که امریکا تمام جنگهای جهان رو مدیریت مکنه

    پاسخحذف
  5. چند سال پیش بی بی سی فارسی یه مستند درمورد امریکا به عراق نشون داد که خودشون اعلام کردن به دروغ ما هسته ای رو روی میز گذاشتیم که حمله کنیم

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های پرطرفدار