آیا ایران می تواند از جنگ با اسرائیل پرهیز کند؟

 


فوربس: از زمانی که اسرائیل در 2 آوریل، فرمانده سپاه پاسداران ، محمدرضا زاهدی و شش تن دیگر را در دمشق، سوریه به قتل رساند، ایران سوگند یاد کرده که به شدت برعلیه این عملیات اسرائیل واکنش نشان دهد مرخصی سربازان اسرائیلی لغو شده و سفارتخانه ها بسته شده اند و مردم در معرض خطر ند، اما تا این لحظه هیچ حمله تلافی جویانه ای انجام نشده است.

در حالی که این احتمال وجود دارد که ایران به طور مستقیم و شدید به اسرائیل حمله کند، خود این کشور در موقعیت وحشتناکی قرار دارد. در واقع اگر پاسخ ایران یک جنگ تمام عیار با اسرائیل راه بیافتد ، بقای جمهوری اسلامی در خطر خواهد بود.

از زمان حمله اسرائیل، شورش مسلحانه در استان بلوچستان در شرق ایران، در نزدیکی پاکستان به راه افتاده است. ساکنان محلی آنجا قومی بلوچ ند نه فارس. ایران کشوری چند زبانه است و ده‌ها قومیت در کنار هم زندگی می‌کنند.

در این هفته همچنین ، واحد پول ایران، ریال، سقوط کرد و 30 درصد از ارزش خود را از دست داد و به بیش از ششصد هزار ریال در برابر دلار آمریکا قرار گرفت. سقوط ریال  به معنی  این است که ایرانیان حتی فقیرتر از قبل شده اند، توضیح این موضوع برای ملاهای حاکم  دشوار است زیرا کشورشان از نظر ذخایر نفت غنی است. در حال حاضر شرکای تجاری بزرگ این کشور واردات خود به ایران را کاهش داده اند، و این خطر بزرگی ست برای این کشور.

اما مردم ایران از مزایای هژمونی نفتی خود بهره ای نبرده اند. از زمان انقلاب ایران در سال 1979، روحانیون تندرو نفرت از اسرائیل را به عنوان اصلی ترین اصل توجیه وجودی خود اعلام کرده اند. این عجیب است زیرا تاریخ به واقع نفرت بین ایرانیان و یهودیان را به یاد ندارد. در واقع این دو در بیش از 2500 سال تاریخ با هم کنار آمده اند.

ایران برای پیاده  کردن نفرت خود از اسرائیل، میلیاردها دلار را که می‌توانست برای مردم خودش هزینه شود تباه کرد و در عوض از گروه‌هایی مانند حماس در سرزمین‌های فلسطینی، حزب‌الله لبنان و حوثی‌ها در یمن حمایت مالی می کند. در سال‌های اخیر، در حالی که روسیه در نتیجه جنگ اوکراین با کمبود تسلیحات روبه‌رو شده است، ایران به عنوان تامین‌کننده هواپیماهای بدون سرنشین و سایر تجهیزات نظامی برای ولادیمیر پوتین وارد عمل شده است........
 

منبع و ادامه: فوربس

نظرات

  1. جمهوری اسلامی حاکم بر ایران سه راه برای پاسخگوئی به اسرائیل دارد :
    1 - اینکه مداخله مستقیم کند ، که این روش امکان ندارد چون ملاها نه توانش را دارند و نه شهامتش را چون جدا از
    پروپاگاندائی که در باره قدرت نظاتمی شان مطرح میکنند خودشان از پوشالی بودن قدرت شان آگاهی کامل دارند !
    2 - استفاده از نیروهای نیابتی که اینهم دیگر امکان ندارد چون با افتضاحی که در غزه براه انداختند هیچکدام از
    گروه های تروریستی زیر نظر آنها دیگر با طناب پوسیده ملا ها در چاه نمیروند !
    3 - با هماهنگی گروه های مافیائی مواد مخدر که بیشتر در آمریکای مرکزی و جنوبی فعال هستند به اماکن سیاسی و مذهبی اسرائیل ضربه بزنند که اینهم بدلیل ایستادن آمریکا کنار اسرائیل احتمال کمی برای وقوع دارد !

    پاسخحذف
  2. ایران حرکت خود را انجام داد وقتی با پهباد و موشک با چندین 100 در حال انجام بود همه در اسراعیل به پناگاه ها فرار کردن این ترس برای دشمن کامل بود که دیگر از ..... حرفنزند

    پاسخحذف
  3. اقایان بزرگ اوروپا و امریکا ایران اگر حرف میزند در مورد جنگ عمل کرد

    پاسخحذف
  4. یکی گفته مواد مخدر ایران اینقد نفت دارد که کل اورپا رو تامین میکنه دیگه نیاز به چیز ...

    پاسخحذف
  5. ایران وطن من تمام

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های پرطرفدار