واشنگتن می بایست تهدید هسته‌ای ایران را جدی‌تر بگیرد!

 


نشنال اینترست: حملات تروریستی حماس در 7 اکتبر به اسرائیل، بمباران های بعدی حزب الله و حملات موشکی حوثی ها در دریای سرخ، همگی توسط یک قدرت حمایت شدند: ایران. این کشور یک ائتلاف نظامی غیررسمی به نام «محور مقاومت» را رهبری می کند که نیروهای نظامی حماس در غزه، حزب الله لبنان، حوثی‌ها در یمن و دولت سوریه را برای ایجاد نفوذ جغرافیایی گسترده و دسترسی دفاعی فیزیکی در سراسر خاورمیانه برای تهران فراهم می‌کند. 

دولت ایران از طریق این شبکه می تواند به طور غیرمستقیم به منافع اسرائیل و آمریکا فشار آورده و به آنها حمله کند. جنگ غیردولتی حماس، حزب الله و حوثی ها نه تنها اسرائیل به عنوان هدف اصلی را هدف قرار داده است، بلکه در مورد حوثی ها، نیروی دریایی متحدان غربی از جمله ایالات متحده آمریکا، انگلستان و فرانسه ، را نیز هدف قرار داده است.
 سیاست مداران آمریکا باید رفتار ایران را با نگرانی بیشتری ارزیابی کنند . سیاستگذاران باید با در نظر گرفتن همه جانبه جاه طلبی های بزرگتر تهران و کمک و حمایت از تروریسم بپردازند. فراتر از توانمندسازی متحدان غیرمتعارف برای ایجاد درگیری، تهدید پیشرفت هسته ای و تلاش های نظامی ایران نیز نهفته است. ترس بسیار از رژیم ایران آنهم  با قابلیت سلاح هسته‌ای، نیاز به اقدامات ضد تروریسم و استراتژی دفاعی هماهنگ را تقویت می‌کند.

گزارش‌های مستقل و داده‌های نظامی در دسترس عموم حاکی از احتمال بالای سربرآوردن یک ایران مجهز به سلاح هسته‌ای در آینده نزدیک است.....

منبع و ادامه : نشنال اینترست

نظرات

ارسال یک نظر

پست‌های پرطرفدار