حمله تلافی جویانه ایران به اسرائیل با پهپاد و موشک

 


اکسیوس: ایران شنبه شب به وقت محلی به تلافی حمله هوایی در سوریه که منجر به کشته شدن یک ژنرال ارشد ایرانی شد، هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌هایی را برعلیه اسرائیل شلیک کرد.
این اولین حمله ای است که ایران از خاک خود بر علیه اسرائیل انجام داده است. مقامات ایالات متحده نگران هستند که اقدام تلافی جویانه اسرائیل منجر به تشدید تنش در منطقه شود.
 ساعت 3:30 بامداد روز یکشنبه به وقت محلی، نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) دستور خود را مبنی بر ماندن اسرائیلی‌ها در نزدیکی پناهگاه‌ها و مکان های امن را  لغو کرد و این نشان می‌دهد که حمله ایران به پایان رسیده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: بیش از 200 پهپاد، موشک کروز و موشک بالستیک از ایران شلیک شد. دانیال حقاری گفت.
تلویزیون دولتی ایران پیشتر تأیید کرده بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک "حمله گسترده پهپادی برعلیه اسرائیل" انجام داده است.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین اعلام کرد که «ده‌ها موشک کروز به اهداف خاصی در داخل سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است».هاگاری گفت که بیشتر تهدیدات خارج از حریم هوایی اسرائیل رهگیری شده و تعداد بسیار کمی موشک به خاک اسرائیل اصابت کرد و آسیب جزئی به یک پایگاه نظامی در جنوب اسرائیل وارد کرد.»

دو مقام اسرائیلی گفتند، کابینه امنیتی اسرائیل به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، یوآو گالانت وزیر دفاع و وزیر دفاع بنی گانتز اجازه داد تا درباره واکنش اسرائیل به حمله ایران تصمیم بگیرند.

انتظار می رود کابینه جنگ اسرائیل فردا برای بررسی این موضوع تشکیل جلسه دهد.مقامات اسرائیلی گفتند انتظار می رود شورای امنیت سازمان ملل فردا به درخواست اسرائیل برای بحث در مورد این حمله تشکیل جلسه دهد.
اهداف خاص ایران در ابتدا نامشخص بود، اما ارتش اسرائیل به شهروندان در چندین منطقه دستور داد در نزدیکی پناهگاه بمب بمانند و گفت که این هشدار منعکس کننده ارزیابی مقامات از اهداف است. آن مناطق شامل:ارتفاعات جولان شمالی
شهر جنوبی ایلات، جایی که نیروی دریایی اسرائیل دومین پایگاه بزرگ خود را دارد ،شهر دیمونا در نزدیکی رآکتور هسته ای اسرائیل و نزدیک پایگاه هوایی نواتیم در جنوب اسرائیل از جمله این مناطق هستند ..........
 

منبع و ادامه: اکسیوس

نظرات

  1. اگر این پهبادها موتور پیستونی باشند ۵ ساعت در راه هستند تا به اسرائیل برسند.

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های پرطرفدار