خواسته ایران از عربستان:محدود کردن حملات حوثی ها در ازاری دور زدن تحریم های آمریکا

 

 

 

میدل ایست آی: مذاکرات مستقیم بین ایران و عربستان در بغداد در جریان است. مقامات عراقی درباره این مذاکرات به نشریه میدل ایست گفته اند، ایران از عربستان سعودی خواسته است تا در ازای محدود کردن حملات حوثی ها به تأسیسات نفتی این کشور به فروش نفت این کشور کمک کند و تحریم های آمریکا را دور بزند.
پس از قطع روابط دیپلماتیک در سال 2016، رقبای دیرینه منطقه ای ماه گذشته یک سری گفتگوهای مستقیم را در پایتخت عراق آغاز کردند.

یک مقام به این نشریه گفت، هدف دو کشور پایان دادن به وضعیت درگیری و تحریکات توسط نهادهای مرتبط با هر دو کشور در همه سطوح است.

هفته گذشته دور جدیدی از مذاکرات مخفیانه با حضور تعداد محدودی از مقامات عراقی برگزار شد. مقامات عراقی با هدف کمک به همگرایی دیدگاه ها و مناسب سازی جو  گفتگو ها در جلسات شرکت می کنند.

یک مقام ارشد عراقی از دفتر مشاور امنیت ملی عنوان کرد از اینکه ایران به دنبای استراتژی جایگزین در قبال عربستان بوده تعجب نکرده است.

وی با اشاره به اینکه ایران به دنبال افرایش نفود خود در نواحی جدیدی از منطقه است، گفت: ایران همیشه به شیوه‌ای فکر می‌کند که بتواند در تمامی شرایط به راحتی نفس بکشد و راه‌ چاره‌های عملی ایجاد می‌کند تا بتواند به راحتی در مذاکرات کنونی خود با آمریکایی‌ها مانور دهد.به گفته این مقام مذاکرات وین می‌تواند «برای ماه‌ها یا حتی سال‌ها» ادامه یابد.....

منبع و ادامه:میدل ایست آی

نظرات

پست‌های پرطرفدار