سیرک انتخابات و کاندیداهای تکراری و هم شکل، و خواب های همیشگی برای ایران

 

 

  

سیرک انتخابات عنقریب شروع خواهد شد. با گله ای از کاندیداهای که حرف و گفتار برنامه هاشان یکی ست. هیچ تفاوت اساسی بین آنها نیست. همه شان می دانند که با وجود سیستم ولایت فقیه حرفی برای گفتن ندارند، شیوه ای به غیر از آنچه امروز در جریان است نمی توانند برگزینند. مشتی وعده و شعار که حتی اگر کنار هم بگذاریشان در کلمات و ظاهر هیچ تفاوت معنایی ندارند. وعده شروع مذاکرات با غرب را هم دولت فعلی از آنان گرفت. یعنی مذاکرات هر روندی در دولت بعدی داشته باشد میراث دولت حاضر است . حتی شکل آتی آن نیز از هم اکنون توسط شخص خامنه ای مشخص و معلوم است.

هیچ تفاوت معنی داری دیده نمی شود. حتی با تهدید شخص خامنه ای و شورای نگهبان وعده هاشان و تخیلات شان نیز برای آینده ایران یکی ست.خواب های تکراری کاندیداها عجیب نیست اما دیگر چه اصراری برای پیشوند انتخابات برای نمایشی هیجان انگیزی که نتیجه اش این چنین مشخص و معین است.

پرداختن به جزئیات برنامه هاشان بی ربط است. سیاست داخلی و خارجی مشخص که حتی کلمات و عبارات آن نیز یکی ست .آیا جرات دارند که برنامه ابلهانه نابودی اسرائیل را کنار بگذازند؟! رابطه با روسیه و چین را تعدیل کنند؟!حتی جرات ندارند ضریح و زوشن درباره مشکلات داخلی و اصلی کشور چیزی بگویند و علت اصلی آن را نام ببرند؟!

با چنین فساد عمیق و ریشه داری چه می خواهند بکنند؟! یک گروه جدید سلطان و رانت خوار جدید به ملت معرفی نمی کنند؟!همان اختلاس ها اما با نام های جدید. کاش حتی می توانستند راجع به قیمت مرغ وعده ای به مردم بدهند؟!

مسئولیت احمقانه نابوی اسرائیل بهانه ای برای چهار دهه تخریب منافع ملی و روابط خارجی ست. یک روز سرانجام آمار و اعدادی از ضرر هنگفت چنین توهمی منتشر خواهد شد. همگان از نفوذ و اهمیت اسرائیل برای آمریکا اطلاع دارند. این کاسبی و سیاستی که شعار نابودی اسرائیل  راه انداخت تنها به نفع برخی جریان های سیاسی داخلی اسرائیل بود و همه روابط خارجی ایران زیر اثر این شعار شکل گرفت.اغلب کشورهای عرب که روابط عادی با اسرائیل برقرار کرده اند. ایران است که حاکمانش هنوز از چنین شعار و سیاستی عاشقانه پیروی می کنند.

مردم خسته و ناتوان و آسیب دیده، آشکار و روشن به نظام ولایت فقیه می گویند که در سیرک انتخابات شرکت نمی کنند.شاخص‌های اقتصادی کشور آینه تمام نمای چهل سال ناکارآمدی و عملکرد نامطلوب دولت‌های مختلف جمهوری اسلامی از اصلاح‌طلب تا اصولگراست. چهره فریبکار و فاسد نظام دیگر پنهان نیست بلکه رودرو و با وقاحت به مردم و زندگی روزمره شان نگاه می کند.

نظرات

پست‌های پرطرفدار