حرکت دو ناو جنگی ایران به سمت ونزوئلا !

 

پولیتیکو:ایالات متحده ناوهای جنگی ایران را که ممکن است به سمت ونزوئلا حرکت کنند، رصد می کند. ایالات متحده دو کشتی نیروی دریایی ایران را که ممکن است مقصد نهایی آنها ونزوئلا باشد، تحت نظر دارد. این اطلاعات از سوی سه فردمطلع در امور امنیت ملی بیان شده است . این اقدام تحریک آمیز در روزهای پرتنش در روابط ایران با ایالات متحده در حال انجام است.

یک ناوچه ایرانی و مکران،در امتداد ساحل شرقی آفریقا به سمت جنوب حرکت می کردند.مکران یک تانکر نفتی سابق است که به یک پایگاه شناور  تبدیل شده است. مقامات  بیان کننده این خبر خواستند نامشان فاش نشود.

این مقامات گفتند مقامات آمریکایی به طور قطع از مقصد کشتی های ایرانی اطلاع ندارند، اما معتقدند که ممکن است در نهایت به سمت ونزوئلا حرکت کنند. آنان می گویند که هدف ایران از ارسال شناورها و محموله های آنها به سمت نیمکره غربی همچنان یک معما است .

دو کشور ایران و ونزوئلا با تحریم های شدید ایالات متحده روبرو هستند و طی چند سال اخیر با همکاری های مختلف از حمل و نقل بنزین تا پروژه های مشترک کارخانه های تولید ماشین و سیمان، روابط نزدیکی داشته اند.

 به مقامات ارشد دولت رئیس جمهور نیکولاس مادورو در کاراکاس توصیه شده که استقبال از کشتی های جنگی ایران اشتباه خواهد بود. هرچند معلوم نیست که مادورو به این هشدار توجه کرده است یا نه.

طی چند روز گذشته مقامات آمریکائی از این اطلاعات مطلع شدند. ایالات متحده معتقد است کشتی های ایرانی ممکن است به سمت ونزوئلا در حرکت باشند، اما به گفته یکی از افشا کنندگان این خبر، دو کشتی ایرانی می توانند مقصد خود را تغییر دهند.

صرف حضور کشتی های جنگی ایرانی در حیاط خلوت آمریکا نمایانگر چالشی برای اقتدار ایالات متحده در منطقه است و احتمالاً بحث در واشنگتن در مورد تصمیم رئیس جمهور بایدن را برای آغاز مجدد مذاکرات با تهران تحت تاثیر قرار خواهد داد.....

منبع و ادامه:پولیتیکو

نظرات

پست‌های پرطرفدار