چرا ما ایرانیان سریال دوست داریم؟!

 

 

  

گورخر در این مملکت دوام نمی آورد چه برسد به ...لیست اخبار روزانه در این مملکت پر شده است ازچیزهای عجیب و غریب. هر روز چنین اخباری را که معلوم نیست از کجا سر بر می آورند می بینیم و می خوانیم . دیگر کسی به غیر از این هم راضی نیست.دیگر بابت این اخبار درد هم نمی کشیم . تخصص ویژه ای هم در طراحی ،شرکت کردن و بازسازی چندین باره چنین اخباری داریم .مدام آن را بین خودمان و رفتار ها مان منعکس می کنیم .گم شدن صدها تن سیمان! گم شدن سه میلیون تن فولاد! جنگ آب بین استان ها و روستا ها!مثله کردن پسری توسط پدر و مادرش !..... لیست بلند بالایی از چنین چیزهایی بر زندگی ما ایرانیان آوار شده است . اخبار بد خارجی هم دست چین شده در کنار این ها به ما عرضه می شود. از کشته شدن هر روزه کودکان در غزه تا آتش زدن گروهی مردگان در هند. در این هیاهو مرگ گورخرها هم به بدبختی ایرانیان اضافه شده و داغ دارمان کرده است.

ما ایرانی ها دیگر تخصص جانانه ای نیز در طراحی چنین اخباری داریم یعنی اگر یک روز بیدار شویم و چنین چیزهایی در شبکه های اجتماعی نخوانیم  و نبینیم کارمان پیش نمی ورد و بلند می شویم و یکی طراحی می کنیم .روزنامه ها هم پر شده است از چنین چیزهایی. سیاست مان هم آلوده این ها ست .

یک روز فایل صوتی سپاه به ما می گوید که همه آن چیزهایی که بدان افتخار می کردیم و همه آن قهرمان ها،پوشالی بودند.فساد و سو مدیریت از همان سال ها در نظام بود و جوانان ما بدست چنین فرماندهان و رهبرانی نادانی کشته شده اند.بعد وزیر خارجه به ما دوباره از پوشالی بودن یک قهرمان می گوید و از آشفته بازار و هرج و مرج در پشت آن هیبت به ظاهر محکم و ایستاده در برابر ابر قدرت های جهان.

سریال دوست داریم .درباره هر حادثه ای صدها نمونه دم دست داریم که برای یکی از همسایگانمان و آشناهامان اتفاق افتاده است. اگر یکی از برنده شدن در قرعه کشی بگوید ده ها مورد از آن دم دست داریم. اما این روزها به مرگ و بدبختی، دزدی و فساد علاقه مند تریم.

نفر اول می گفت قاضی می خواسته به او مرخصی بدهد که برود و کار را تمام کند. دامادی که با همه اعضا خانواده همسرش رابطه جنسی داشت و تنها پدرزنش از تیررس خارج مانده بود.نفر دوم داستان مشابه دیگری تعریف کرد. نفر سوم گفت دو کوچه آن ور تر یکی هست که با سرتا سر کوچه این کار را کرده و از اول تا آخر کوچه ،خانه ای نیست که او با یکی از افراد خانواده اش رابطه نداشته باشد.حالا هم رفته سراغ کوچه بعدی،دارد به ما می رسد. بعد اضافه کرد الان من در به در دنبال عوض کردن خانه خودم هستم .این آدم اینطور که پیش می رود هفته دیگر به کوچه ما می رسد!!!

نظرات

پست‌های پرطرفدار