اسدالله اسدی دیپلمات بازداشت شده در بلژیک با رد درخواست تجدید، نظر حکم خود را سپری می کند!

 

 

  

رویترز: دیپلمات ایرانی که به دلیل برنامه ریزی برای حمله با بمب در فرانسه به 20 سال زندان محکوم شده است درخواست تجدید نظر در بلژیک را رد کرده و حکم خود را سپری می کند.وکلا گفتند که مقامات بلژیکی گفته اند که با هرگونه معامله احتمالی مبادله با زندانیان غربی مخالفت خواهند کرد.

اسداله اسدی در ماه فوریه پس از توطئه خنثی شده برای بمب گذاری در راهپیمایی سال 2018 شورای ملی مقاومت ایران  به جرم اقدام به تروریسم مقصر شناخته شد.

قضات حکم داده بودند که مصونیت دیپلماتیک به عنوان سومین مشاور سفارت ایران در وین، اسدی را از اتهام  تروریسم مورد حمایت دولت محافظت و مصون نمی کند.دادگاه بلژیک در حکم خود گفت که وی یک شبکه اطلاعاتی دولتی را اداره می کرد. در این گزارش آمده است که اسدی در پرواز تجاری خود از ایران به اتریش، مواد منفجره را برای نقشه پاریس خریداری کرده بود.

در سال ۲۰۱۸، نهادهای اطلاعاتی غربی حکومت ایران را به برنامه‌ریزی برای "بمب‌گذاری" در گردهمایی سالانه سازمان مجاهدین خلق در پاریس متهم کردند
این پرونده اکنون چهار متهم دارد. دو نفر آنها یک زوج ایرانی- بلژیکی‌اند که با اسدالله اسدی در تابستان سال ۲۰۱۸ در لوکزامبورگ ملاقات کردند.

این زوج ایرانی بلژیکی امیر سعدونی و نسیمه نعامی هستند که بمب در خودروی آنها پیدا شده. آنها نیز در دادگاه حاضر خواهند شد.

مهرداد عارفانی، ساکن بلژیک، که سابقه عضویت در سازمان مجاهدین خلق را دارد نیز متهم دیگر پرونده است.

دیپلمات ایرانی متهم است که به این زوج که از اعضای سابق سازمان مجاهدین بودند، ۵۰۰ گرم مواد منفجره قوی داده تا در کشوری دیگر منفجر کنند. این زوج ایرانی، به گفته پلیس، بمب را در یک کیف دستی جاسازی می کنند و از مسیر بلژیک به سمت فرانسه حرکت می‌کنند؛ بی خبر از اینکه تمام حرکاتشان زیر نظر پلیس است.این زوج ایرانی سرانجام در خاک بلژیک دستگیر می‌شوند. همزمان پلیس آلمان، در عملیاتی دیگر دیپلمات ایرانی، اسدالله اسدی را به اتهام تهیه و انتقال مواد منفجره دستگیر می‌کند......

منبع و ادامه:رویترز

نظرات

پست‌های پرطرفدار