جنگ جهانی سوم؟ جنگ بعدی با کره شمالی خونین خواهد بود

 

نشنال اینترست: آیا جنگ دوم کره با توجه به شکنندگی اقتصادی کره شمالی و عدم تمایل غرب برای راه انداختن جنگ طولانی دیگر، به بن بست دائمی منجر خواهد شد یا خیر. با این حال بدون فروپاشی ارتش این کشور و سقوط رژیم کیم جونگ، بعید به نظر می رسد که پیشرفت سریعی یا عقب نشینی از شبه جزیره کره اتفاق بیافتد.

اگر قرار باشد فردا جنگ دوم کره آغاز شود، از یک چیز می توان اطمینان داشت و آن اینکه این یک دیگر مانند جنگ اول کره 1953-1950 نخواهد بود.

اما تصور اینکه درگیری  پیش رو مانند سلف قبلی باشد اطمینان بخش و معمولاً کشنده است . فرانسه در سال 1940 شکست خورد زیرا تصور می کرد که جنگ جهانی دوم  مانند جنگ جهانی اول در سنگرها خواهد بود. اسرائیل تقریباً در سال 1973 شکست خورد زیرا تصور می کرد ارتش های عربی مانند سال 1967 سقوط خواهند کرد.

بنابراین احتمال اینکه جنگ دوم کره درست مثل جنگ اول کره باشد چقدر است؟ پاسخ  هیچ است. در اینجا پنج تفاوت اساسی وجود دارد:

تصویر مشهور از جنگ اول کره ارتش های مستقر در بین تپه های را نشان می دهد که آن تپه ها ارزش چیزی بیش از یک علامت گذاری روی نقشه را نداشتند.درگیری در ژوئن 1950 با حمله تانکها و پیاده نظام کره شمالی آغاز شد. با فشار آوردن به مدافعان ضعیف کره جنوبی و یک گروه ویژه آمریکایی در 300 مایلی شبه جزیره، این عملیات آغاز شد.....

منبع و ادامه:نشنال اینترست.

نظرات

پست‌های پرطرفدار