لیست کاندیداهای تایید شده ریاست جمهوری چه پیامی برای ایرانیان دارد؟!

 

تائید و اعلام اسامی کاندیداهای سیرک انتخابات ریاست جمهوری دست کم حاوی چند پیام روش و آشکار برای مردم ایران است . نخست آنکه برخلاف همه ادعاها و هیاهوها بابت مشارکت اندک مردم در انتخابات ،نظام پشیزی ارزش بابت چنین چیزی قائل نیست و پرونده انتخابات و نتایج آن از پیش بسته شده است. حتی نخواستند بابت رودر رو شدن چند کاندیدای احتمالی و بیان برخی ناگفته ها، خطر کنند و نظام انتخابات بی دردسر و با حضور کمرنگ مردم را با نتایج مشخص و معلوم به هر چیز دیگر و غیر قابل پیش بینی ترجیح می دهد.

چسبیده و هماهنگ با پیام اول می توان چنین دانست که نظام به راه خود می رود و اهمیتی حتی به نمایش دموکراسی نمی دهد چه برسد به اجرای واقعی آن. ما تغییر نمی کنیم و بازی انتخابات و یا هر شعار دموکراتیک دیگری راه ما را عوض نخواهد کرد. به این شیوه انتخابات هر عنوانی بچسبانند برای ما مهم نیست. انتخابات مهندسی شده و یا هر عنوان دیگری، شورای نگهبان وظیفه اش را به خوبی انجام داد.شرکت کردن یا رای ندادن مردم چیزی را تغییر خواهد داد؟!

یک انتخابات کم دردسر و کم حاشیه بهتر از نمایشی پرهیاهو ست به ویژه آنکه اوضاع اجتماعی و سیاسی و اقتصادی در ایران وخامتی بی سابقه دارد. عفونت و فساد سرتاپای نظام را فرا گرفته است و هیچ راه حل مشخص و فوری بابت موضوع های چون تغییرات اقلیمی و خشکسالی، فساد و .... وجود ندارد.با برجام یا بدون آن، نظام راهش را انتخاب کرده است. کمربندهایش را محکم بسته است و خودش را برای پس از خامنه ای آماده می کند!

پست ریاست جمهوری آسان و بی رقیب تقدیم ابراهیم رئیسی شد .در طول چهار سال گذشته، برنامه‌های مفصل تبلیغاتی با هدف افزایش محبوبیت اجتماعی او و ترسیم چهره‌ای مردم‌دار، ضد فساد، پاک‌دست، قاطع و کارآمد از او تدارک دیده شده است. شش نامزد، کاندیدای پوششی برای انتخاب ابراهیم رئیسی هستند و هیچکدام وزنه ای برای تعییر مسیر پیش بینی شده نیستند.گویی این شش ‌نفر برای یک نفر انتخاب شده اند . حتی ممکن نیست روی میز بروند و بازی را اندکی به هم بزنند.او شاید رویای دولت حزب الهی خامنه ای باشد.اما این رویا برای مردم ایران و آینده فرزندانش چقدر گران تمام خواهد شد؟! چقدر سرمایه ها باید از ایران بگریزند و آینده این سرزمین گرفتار چه خواهد شد؟آیا آب خوش از گلوی ایرانیان پایین خواهد رفت؟!

انتخابات ما شبیه انتخابات سوریه است یا آنها از دست ما کپی برداشته اند؟!برادران سوری و ونزوئلایی دست کم برای چهار سال آینده باز می توانند منتظر کشتی ها ایرانی باشند.

نظرات

پست‌های پرطرفدار